Заробіток в Instagram, або як «лайки» перетворити в гроші

0
3352

В епоху цифрових медіа та стрімкого розвитку технологій традиційні схеми заробітку поступово витісняються сучаснішими — такими, наприклад, як Instagram — повідомляє INVADERS.

Бізнесмени та окремі підприємливі особи, намагаючись бути в тренді, виходять за рамки реального життя, освоюючи простори соціальних мереж та інших інтернет-сервісів. Instagram, додаток для обміну фото, вже давно перестав бути сервісом «для душі» і звичайного спілкування, перетворившись в ефективний інструмент для отримання доходу. Автор блогу WishDo, SMM-фахівець Дар’я Андрєєва вважає, що заробити, використовуючи Instagram, може практично кожен.

Способів заробітку — безліч

Найпростіше отримувати дохід в Instagram бізнесменам, у яких є своя справа, експертам і лідерам думок.

«Якщо у вас є компанія або ви — експерт, ви можете продавати свій товар або послуги в Instagram і так заробляти. Тут продається косметика, одяг, їжа, техніка. Фотографи, психологи, лікарі — багато хто може знайти своє місце в Instagram », — говорить Дар’я Андрєєва.

За словами експерта, якщо ви блогер, журналіст, актор, співак, спортсмен (або зовсім не маєте відношення до жодної з перерахованих вище професій, але вмієте привертати увагу людей) — ви можете стати лідером думок і заробляти на рекламі.

Крім того, можна створити тематичний паблік — наприклад, присвячений місту або країні, — «розкрутити» його і отримувати дохід за допомогою реклами.

Максимум — 500 доларів за публікацію

Сума доходів в Instagram коливається в значних межах. Вона залежить від кількості підписників, позиціонування власника аккаунта (бренд або лідер думок), а також від якості і затребуваності контенту.

Дар’я Андрєєва говорить, що, наприклад, приватна особа в Instagram може стартувати з невеликих, точкових продажів, заробляючи кілька сотень або тисяч гривень на місяць.

«Наприклад, якщо це дівчина, яка має талант до випічки, вона може розміщувати фото своїх тортів в профілі — і таким чином отримувати замовлення. Інший приклад. Це може бути інтернет-магазин косметики, без оффлайн-точки, який продає виключно в соцмережах. Розмістили пост з товаром — користувачі бачать і замовляють. Беремо вище. Це може бути великий бізнес, який в Instagram безпосередньо не заробляє, але формує імідж і лояльність аудиторії », — пояснює «інстаграмну арифметику» фахівець.

Лідери думок в Instagram можуть заробляти від сотні гривень до кількох тисяч доларів

«Максимум, який я зустрічала в Україні в своїй практиці — це 500 доларів за одну публікацію на сторінці, яка до того ж висить всього добу, після чого видаляється. І так, це не зірка всеукраїнського масштабу — просто дівчина, яка розкрутила свою сторінку в соцмережі », — розповідає Дарина.

До речі, за словами SMM-фахівця, українські зірки та зірки СНД беруть за пост куди більше. Є співаки і співачки, які беруть і тисячу доларів за публікацію.

Привабливим для рекламодавців аккаунт стає тоді, коли число підписників сягає 10 000. Однак не всі бренди ганяються за кількістю. Бувають випадки, коли в акаунті всього дві-три тисячі підписників, але він популярний, і високий рівень активності може зіграти на руку брендам.

Без бізнес-плану не обійтися

Якщо говорити про чесний заробіток в мережі Instagram, то чіткої і універсальної схеми отримання доходу немає. По суті, процес отримання доходу — це побудова бізнесу, тільки в режимі онлайн. Причому, щоб схема працювала, необхідно скласти бізнес-план.

«Давайте уявимо компанію, що має готовий товар і бажає продати його. В такому випадку компанія прораховує, чи варто виходити в Instagram зі своїм товаром, аналізує ринок, формує стратегію. Далі створює сторінку в соцмережі, наповнює її всією необхідною інформацією, готує контент-план з постами, публікує їх », — розповідає експерт.

Також, за словами Дар’ї, компанія працює з фотографами, відеографами, дизайнерами, налаштовує таргетовану рекламу (платна реклама, яку бачить цільова аудиторія бренду), залучає лідерів думок, організовує конкурси, акції та відстежує статистику.

«Так працюють чесні бренди в Instagram. Звичайно, не обходиться без «чорних» методів просування, які потрібні, щоб швидше вирости в кількісному еквіваленті, але на довгострокову перспективу це не працює», — говорить про нюанси роботи в Instagram Дарина.

Якщо ви лідер думок, то ваші першочергові завдання — залучення аудиторії, створення цікавого контенту і збільшення кількості підписників

«Саме так приваблюють рекламодавців, які можуть подарувати щось або заплатити гонорар за рекламу. В ідеалі це довгострокове співробітництво », — розповідає Дар’я Андрєєва.

Розберіться, що ви можете і чого хочете

Як стверджує фахівець, перш ніж зареєструвати свій бізнес-аккаунт в Instagram, вам необхідно зрозуміти, що ви можете запропонувати саме цій аудиторії і за що вона буде готова вам платити.

«Можливо, ви будете щось робити або надавати послуги. Може, ви станете лідером думок або відкриєте свій паблік і будете заробляти на рекламі. Зрозумійте свої можливості і цілі. Дуже добре, коли ваша мета в Instagram — не тільки заробити мільйон, а й, наприклад, створити імідж, налагодити зв’язок з клієнтами, знайти партнерів », — каже Дарина.

Вчіться у професіоналів

Щоб навчитися заробляти в додатку для обміну фото, вам знадобляться знання основ просування в соціальних мережах. SMM-фахівець рекомендує почитати статті про SMM, подивитися вебінари, відвідати короткі лекції.

«Вдумайтеся в тему, щоб розуміти, що і як працює в Instagram. Це як курси водіння — в принципі, і тато може навчити вас водити авто, але на курсах це буде більш професійно. До речі, якщо ви — бренд, ви можете звернутися до фахівця, і тоді ви пересядете в крісло пасажира, а SMMщік стане вашим водієм », — ділиться досвідом Дарина.

Знайдіть свою нішу і рухайтеся вперед

Бренди, за словами експерта, повинні ретельно продумати стратегію роботи в соціальних мережах, чітко сформулювати цілі і скласти план.

«Починайте ретельно працювати. Спочатку ви працюєте на Instagram, потім — він на вас. Якщо ви лідер думок, маєте популярність в реальному житті, тоді можете просто освоїти Instagram і перевести його в категорію «бізнес», а не «для душі», — говорить SMMщиця.

Однак якщо ви хочете підкорити онлайн-простори, не маючи популярності в реальності, то ваш шлях буде дуже непростим.

«У будь-якому випадку для початку визначтеся: у чому ви лідер думок? Чому на вас будуть підписуватися і чому за вами мають стежити? Що ви можете запропонувати користувачам? Коли зрозумієте — починайте діяти: створювати контент, спілкуватися з іншими користувачами, обмінюватись постами з іншими лідерами думок і так далі», — пояснює стратегію старту для інстаграм-новачків Дарина.

«Мертві душі» вам не допоможуть

Щоб залучати передплатників, а не ботів, спамерів і «мертвих душ», за словами Дар’ї Андрєєвої, потрібно викликати у людей інтерес до себе. Ви повинні публікувати цікаві пости, надихати.

«Користувачі підписуються на те, що їм цікаво. А далі — справа контенту. Те, як ви вмієте залучати користувачів до спілкування — показник вашої «класності». На коментарі звертають увагу рекламодавці, вибираючи лідера думок », — розкриває секрети розкрутки Дарина.

Є, звичайно, і такий варіант: купити передплатників-ботів, чиї сторінки містять 1-2 фото і є спамовими.

«Для кількості це добре, а от для залучення не дуже, тому що ці «мертві душі»ніяк не будуть взаємодіяти з вами і вашою сторінкою. Що з того, що у вас 10 тисяч передплатників, якщо ніхто не залишає лайків, не коментує і не цікавиться вами по-справжньому? Нормальний рекламодавець це відразу побачить», — говорить Андрєєва.

Інтегрувати Instagram з іншими соціальними мережами не обов’язково — можна стати успішним і на одному онлайн-ресурсі. Але якщо у вас є вже розвинена сторінка в іншій мережі, то ви можете трохи спростити свій шлях до успіху — запросити своїх друзів підписатися на вас ще й в Instagram. Те ж саме можна робити і у випадку з брендом.

Гонорари, бартер, гроші за рекламу …

Залежно від позиціонування способи монетизації в Instagram можуть бути різними.

Якщо ви бренд — ви продаєте безпосередньо в Instagram або залучаєте користувачів на свій сайт, де вони купують що-небудь.

Блогер з допомогою Instagram може залучати людей на свій сайт і таким чином просуваючи його.

Лідерам думок платять гроші за публікацію постів. При цьому можна отримувати гонорар, а можна працювати за бартером — отримуючи певні товари та послуги від брендів в обмін на публікацію на своєму майданчику

Якщо ж ви створили тематичний паблік, можна заробляти на постах, розміщуючи в ньому рекламу брендів.

«Підводні камені» на шляху до успіху

Чесно заробляти в Instagram важко, особливо якщо ви не бренд.

«Складно починати з нуля. Залучити перші кілька сотень, а потім і тисяч передплатників — непросто. А якщо ще й чесно, так взагалі … Тому може з’явитися спокуса купити передплатників, накрутити лайки. Ось тільки очікуваний ефект людина навряд чи отримає », — розповідає про труднощі роботи Дар’я Андрєєва.

Також вона попереджає, що інстаграмер може не знайти свою аудиторію: «Людина буде писати пости, знімати відео, робити фото — і чесно чекати свою аудиторію. Але вона може і не прийти. Складно знайти свою нішу, визначитися з темою і метою роботи». Інтуїція, за словами експерта, теж не гарантує стовідсоткового «попадання в яблучко»: довірившись своєму чуттю, іноді можна швидко домогтися приголомшливих результатів, але якщо інтуїція підведе, можна так «обпектися», що пропаде всяке бажання мати справу з Instagram.

Очікування «своєї» аудиторії часом здатне стати своєрідним психологічним випробуванням на шляху до досягнення мети і отримання прибутку.

«Чекати важко, оскільки ефект проявляється не відразу і навіть не через місяць. Це постійна, регулярна робота », — пояснює SMM-менеджер.

Поділись

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here





Магазин: