Як виглядав і працював перший сенсорний екран

0
1067

Елограф, який побачив світ у далекому 1971 році, можна назвати прадідусем iPad. Перший повноцінний, за сучасними мірками, інтерфейс для сенсорного дисплея був продемонстрований в 1982-му. Про це повідомляє INVADERS з посиланням на yablyk.com.

Його презентації присвятили окремий випуск науково-популярної передачі «Tomorrow’s World», яка виходила на BBC . В голосі ведучого звучала непідробна гордість, адже світу показали не черговий перспективний винахід, а вже готову технологію. Працюючи в жорстких рамках військового замовлення, інженери знайшли шлях до реалізації інтуїтивно-зрозумілого інтерфейсу, універсальний доступ до управління складною цифровою технікою для всіляких «чайників». Навіть нерозумне дитя інстинктивно тягнеться пальчиками до об’єкту, який його зацікавив — чи варто зосереджувати зусилля на модернізації сімейства маніпуляторів, якщо полем діяльності може стати сам екран комп’ютера?

Принцип відстеження переміщення пальця заснований на аналізі стану ІЧ-матриці — визначається область, де палець або стилус став перешкодою на шляху променів, які невидимі для ​​ока. Вони розташовані у вигляді сітки з порівняно великим кроком і, визначивши номера променів, що «загубилися», отримуємо пару координат X і Y, все інше — справа техніки. Точність невисока, термін експлуатації інфрачервоних випромінювачів невеликий, необхідно постійно очищати лінзи від пилу, але безпосередньо тицяти пальцем в скло конкретного стаціонарного монітора не потрібно. Умовно, сенсорна сітка може прикладатися на будь-який екран і передавати сигнал сторонньому пристрою.

сенсорний екран

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Але на телевізійний екран новинка потрапила з іншої причини — розсудливі інженери розглянули і постаралися продемонструвати її глибокий потенціал. По-перше, комбіноване введення даних: малювання довільних фігур, натискання на віртуальні перемикачі, кліки по активним областям відповідно до інтерфейсу програми. По-друге, управління пристроєм, що базується на фізичних і намальованих кнопках, з жорстким поділом функцій, саме такий принцип дії екранів в сучасних смартфонах.

Найголовніше — в короткому фільмі немає програмних консолей, довгих рядків коду, клавіатур взагалі і відсторонених від світу очкастий геніїв, які в поті чола безперервно щось програмують. А є відчутний результат, отриманий в реальному часі, за рахунок прихованої від користувача і зовсім йому нецікавої роботи внутрішніх систем пристрою — хай живе мир споживчої електроніки!

Поділись

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here





Магазин: