10 незвичайних танків

0
414

Багато хто вважає, що танки — це нудні бойові машини, які не представляють жодного інтересу для дизайнерів. Проте в історії танкобудування було багато дивовижної техніки, повідомляє INVADERS з посиланням на vgolos.com.ua.

Вважається, що прототип першого танка був придуманий ще в епоху Відродження Леонардо да Вінчі. Великий італійський геній винайшов бойову машину, схожу на пересувний дерев’яний ящик з бійницями для стрільби. Однак винахід Леонардо не отримав широкого застосування, і незабаром був забутий.

А ось справжньому народженню танки зобов’язані Першій світовій війні. Саме тоді великі броньовані автомобілі,  що відмінно захищали екіпаж від куль ворога, почали активно виготовляти. Стало ясно, що подібна техніка забезпечує несподівану перевагу в порівнянні зі звичайними методами ведення бою. І це не кажучи про психологічний ефект, який надавав на ворога страхітливий панцирник.

Цікаво і саме походження слова «танк». У перекладі з англійської — це бак, або резервуар. І саме таким ім’ям в 1916 році міністерство оборони Великобританії початок позначати бойові машини нового типу — все для збереження секретності. Надалі слово прижилося і стало використовуватися в більшості мов світу.

Двадцяте століття стало справжнім століттям танкобудування. Причому треба сказати, що інженери, конструктори і дизайнери вправлялися в створенні незвичайних танків нітрохи не менше, ніж їх автомобільні колеги.

Mark V

Одним з найпопулярніших танків часів Першої світової війни була британська машина Mark V. Це — не найперший танк, вигаданий британцями, однак вельми і вельми поширений. Англійські солдати назвали цього свого нового бойового товариша «баком» ( «танк»- «тенк»). В залежності від версії на танк встановлювали як гарматно-кулеметне озброєння, так і тільки кулеметне. У першому випадку модифікацію називали «самцем», а в другому — «самкою».

Цар-танк

Створенням важких бойових машин на початку ХХ століття займалися не тільки британці. У Російській Імперії велася активна розробка своїх танків. Одним з проектів був «Цар-танк».

У 1915 році конструкторське бюро під керівництвом інженера Лебеденко представило проект нової бойової машини, яка нагадувала не так танк, скільки гігантський гарматний лафет. У передній частині машини розташовувалося два величезних спиць колеса діаметром 9 метрів, за ними — Т-подібний кузов з кулеметною рубкою, що розташовувався над землею на висоті 8 метрів, а в задній частині — спеціальний каток.

Хоча завдяки переднім колесам і двом трофейним моторам Maybach потужністю 240 к.с., танк впевнено рухався вперед, задній каток був відверто слабким місцем. І через нього танк не відрізнявся високою прохідністю, а на випробуваннях — і зовсім загруз в багнюці.

Броньована каретка Шумана

Ще однією цікавою бойовою машиною початку ХХ століття була броньована каретка Шумана. Формально це — не зовсім танк, а пересувна артилерійська установка. Або, якщо говорити точніше, Fahrbare Panzerlafette — тобто самохідний бронелафет. Однак цей пристрій може вважатися справжнісіньким попередником танків. Це винахід німецького інженера Максимільяна Шумана дозволяв стріляти прямою наводкою, незважаючи на вогонь ворога. Все — завдяки застосуванню броні, настільки актуальної в умовах окопної війни. По-друге, у броньованої каретки Шумана вежа поверталася. По-третє броньована каретка відрізнялася високою мобільністю, хоча перевозили її, як правило, коні.

Tracklayer Best 75

А ось найпершим американським танком можна сміливо вважати Best 75. У 1917 році, дізнавшись про успішне застосування броньованих машин нового типу в Європі, американська компанія C.L.  вирішила випустити власний танк. Було ясно, що подібна машина повинна бути великою і потужною, але практичні напрацювання того, як цього досягти, у фірми явно були відсутні. Тому за основу нового танка C.L. взяли  Холт 75 трактор, на який встановили вежу, а також обшили захистом.

Холт 75 був доволі непоганим трактором для свого часу, і, наприклад, оснащувався мотором потужністю 75 к.с. Але на роль донора для танка він абсолютно не годився. Не дивно, що танк  виявився абсолютно непридатним для ведення бойових дій. Наприклад, машина погано управлялася, мала вкрай обмежений огляд, та ще й погано захищала екіпаж, адже цей танк був обшитий неброньованої сталлю.

Т-35

Т-35 являв собою п’ятибаштовий важкий танк, з гарматно-кулеметним озброєнням та протикулевим бронюванням, і призначався для підтримки піхоти та якісного посилення стрілецьких та танкових з’єднань при прориві сильно укріплених позицій противника.

Танк-куля

Танк-куля був створений в Третьому Рейху в 30-х роках і на сьогоднішній день достовірних фактів про нього зовсім небагато. Єдиний збережений  до наших днів екземпляр з маркуванням «37 Примірник» знаходиться в бронетанковому музеї в Кубинці.

Літаючий танк

Літальний апарат був своєрідним гібридом танка і планера. За основу був узятий легкий танк Т-60. За задумом автора, літак повинен був підняти літаючий танк в повітря, потім бойова машина від’єднувалася, і планувала до необхідної точки, де в подальшому звільнялася від крил і використовувалася десантниками або партизанами. У квітні 1942 року «літаючий танк» був виготовлений в єдиному екземплярі, а в серпні-вересні пройшли його випробування. Правда, вони показали неефективність запропонованої схеми, і в підсумку від її застосування було вирішено відмовитися.

Tortuga

Важко повірити, але незвичайні танки в 1930-х роках розробляли не тільки в США, Німеччині та СРСР, але й  Венесуелі. Мова про «Тортугу» — незвичайний проект, розроблений для підтримки наземних частин ВМС. Тортуга — це не танк, а бронемобіль. Однак ми не могли не включити його в нашу добірку, хоча б через його форми, настільки нагадує каску Дарта Вейдера.

Якщо ж говорити про технічну сторону «Тортуги», то в основі цього бронемобіля  була закладена вантажівка Форд з колісною формулою 6х4. «Космічний» венесуельський танк був озброєний кулеметом Mark 4B калібром 7 мм, встановленим в невеликій вежі, що оберталася.

Щоравда, бойового застосування Тортуга так і не дочекалася. Хоча передбачалося, що ці бронемобілі Венесуела передасть сусідній Колумбії в якості підтримки під час конфлікту з Перу.

Об’єкт 279

«Об’єкт 279» — важкий танк, розроблений в 1957 році в Ленінграді конструкторським бюро на чолі з Ж. Я. Котіним. Танк призначався для прориву підготовленої оборони противника і дій на важкопрохідних для звичайних танків ділянках місцевості.  Озброєння складалося з 130 мм гармати М—65 і спареного з нею 14,5 мм кулемета КПВТ. Гармата мала систему продувки каналу ствола стисненим повітрям. У бойовому відділенні були розміщені двоплощинний стабілізатор «Гроза», оптичний приціл—далекомір ТПД—2С, нічний приціл ТПН і механізована укладка снарядів і зарядів з електромеханічним досилачем. Боєкомплект гармати складався з 24 пострілів роздільно—гільзового заряджання.

У танку встановлювався 16—циліндровий Н—подібний чотиритактний дизельний двигун ДГ—1000 (950 к.с.) або 2ДГ—8М (1000 к.с.) з горизонтальним розташуванням циліндрів і ежекційною системою охолодження. Однопоточна гідромеханічна трансмісія включала двореакторну комплексну гідропередачу, планетарну коробку передач з трьома ступенями свободи і двоступеневі ПМП. Для зміни швидкості руху танка використовувалися три передачі переднього ходу, при цьому перемикання двох вищих передач було автоматизовано.

Chrysler TV-8

Chrysler TV-8 — проект американського танка, розроблений корпорацією Chrysler в 1950-х роках. Танк був задуманий як атомний середній танк, здатний пересуватися як на суші, так і у воді. Танк може захищати екіпаж від вибуху ядерної зброї. Танк ніколи не мав масового виробництва.

Танк був озброєний 90-мм гарматою T208 — це пістолет з гідравлічним пристроєм трамбування, встановлений у вежі, з боєприпасами, що зберігається в задній вежі позаду.  Два співвісних кулемета калібру 7,62-мм і один кулемет з дистанційним управлінням калібру 12,7-мм на вежі.   Закрита телевізійна схема була реалізована в якості заходів для захисту екіпажу від спалаху тактичних ядерних вибухів і для поліпшення поля зору.

Проект Chrysler TV-8 був представлений корпорацією Chrysler після наради з ASTRON. Після огляду проекту був зроблений висновок про те, що дизайн Chrysler TV-8, не має значні переваги в порівнянні зі звичайною конструкцією резервуара, а 23 квітня 1956 року виробництво танка і три пропозиції ASTRON були фактично припинені.

Поділись

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here





Магазин: