Майже Amazon Go: які сучасні технології використовує український рітейл

1
86

У минулому році компанія Amazon показала концепт магазину Amazon Go, де покупцям не потрібні ні каси, ні касири — клієнт встановлює додаток, заходить в магазин, бере з полиць товар і просто виходить, все інше за нього робить штучний інтелект спільно з датчиками і машинним навчанням, пише INVADERS.

Схожу технологію, покликану зменшити черги на касах супермаркетів, представила платіжна компанія Barclaycard. Замість того щоб йти на касу з кошиком товарів і чекати, поки касир проб’є кожен з них, покупці зможуть відсканувати товари за допомогою смартфона прямо під час руху по магазину, а потім просто піти — система Grab + Go ( «Хапай + Іди») спише кошти з рахунку автоматично.

Технологія може працювати через додаток Barclays або бути інтегрованою в додаток торгової мережі. Торговці можуть контролювати, що люди оплатили всі свої товари, переглядаючи електронні квитанції. Найближчим часом сервіс буде проходити тестування в Великобританії (Нортгемптон і Тіссайд) і США (Нью-Йорку і Вілмінгтоні).

Усман Шейх, директор по дизайну і експериментування Barclaycard каже, що технологія Amazon недоступна для більшості роздрібних торговців: «Для звичайного торговця це неможливо. Кожна полиця повинна бути оснащена датчиками, тому це не масштабується,». Альтернатива від Barclaycard дуже легка з точки зору технологій, адже всі технології перебувають у вашій кишені — в смартфоні — і продавцеві не потрібно встановлювати додаткове обладнання.

Цієї ж думки дотримуються і українські рітейлери — простіше реалізувати технологію, яка дозволить відсканувати штрих-код обраного товару в мобільному додатку, дізнатися ціну і придбати його, ніж розставляти датчики на кожну полицю кожного магазину.

Наприклад, інтернет-магазин «Розетка» в одній з останніх версій мобільного додатка додав можливість шукати товари по штрих-коду.

Відсканований товар (якщо він був знайдений в базі), можна додати до порівняння, в корзину або в обране. При додаванні товару в кошик можливо відразу оформити замовлення і доставку.

Додаток мережі «Ашан» дає змогу шукати товари по штрих-коду, проте функціональність його менша: можна знайти товар, побачити його актуальну ціну і додати відсканований товар в список покупок. Придбання товару будь-яким чином поки в додатку не реалізоване.

Також мережа «Таврія В» в своєму мобільному додатку дозволяє зареєстрованим користувачам за допомогою сканування штрих-коду знайти товар і оформити доставку:

Аналогічна функція сканування раніше була доступна не тільки в додатках рітейлерів, а й в додатку одного з українських банків. У лютому 2016- го в мобільному додатку «Приват24» з’явилася функція сканування штрих-коду товару з таких категорій як: гігієна, краса, товари для дітей, набори, дрібниці для дому. Замовити доставку тоді було можна кількома способами, найдешевшим з яких була доставка в почтомати «ПриватБанку». На сьогоднішній момент дана функція в додатку «Приват24» відсутня.

Мережі Fozzy Group ( «Сільпо», «Фора»), «ЕКО маркет», NOVUS поки не мають власного мобільного додатка, а в додатках «АТБ-Маркет», «МЕТРО Кеш енд Кері Україна», «Велика Кишеня», Varus і інших функція сканування товару по штрих-коду відсутня.

Додатків, що дозволяють по штрих-коду товару порівняти його вартість в декількох різних магазинах, на українському ринку рітейлу немає — дізнатися ціну можна тільки в одній конкретній мережі. Створення універсального прайс-агрегатора, який допомагав би економити, показуючи, що обраний продукт коштує в магазині через кілька сотень метрів дешевше в два рази, було б дуже корисним для покупців. Але така функція може бути незручною для торговельних мереж.

Однак прогрес не стоїть на місці — впевнені, час розставить все на свої місця, і замість експериментів типу Amazon Go наші рітейлери порадують нас аналогом — Grab + Go, але не від Barclaycard, а власного виробництва — всі передумови і приклади реалізованих проектів в Україні вже є.

Джерело

Поділись

1 коментар

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here





Магазин: