Вчені виявили бульбашки газу і пилу навколо 2 далеких радіогалактик

Вчені виявили масивні бульбашки газу і пилу навколо 2 далеких радіогалактик, які розташовані приблизно в 11,5 млрд світлових років від Землі. Об’єкти були виявлені в рамках наукового дослідження, проведеного групою фахівців під керівництвом Сенді Моралес, аспіранта Інституту астрофізики і факультету природничих наук Університету Порту. Про це повідомляє INVADERS.

Ендрю Хамфрі, який очолив проект, повідомив, що науковці, проводячи вивчення схожих по силі галактик, змогли отримати нові дані щодо того, який вплив чинять надмасивні чорні діри на розвиток галактик, де, по суті, знаходиться їх природне місце існування.

Під час дослідження вчені використовували можливості 2 найбільших обсерваторій: Кек II (Гаваї) і Gran Telescópio de Canárias (GTC). За допомогою їхнього обладнання вченим вдалося провести спостереження за 2 радіогалактиками (TXS0211-122 і TXS 0828 + 193), які приховують в собі активні галактичні ядра з найпотужнішим запасом енергії. У цих галактиках також знаходяться масивні чорні діри, відомі сучасним ученим. Навколо цих радіогалактик дослідники виявили бульбашки газу, які розширюються. Ймовірно, що це явище викликане діяльністю «зворотного зв’язку». Вчені вважають, що галактичне ядро, вносить потужний запас енергії в рідну для нього галактику, створює сильний вітер, що змітає пил і газ, за ​​рахунок чого і утворюються своєрідні бульбашки.

Вивчення взаємодії надмасивної чорної діри з галактикою є ключем до розуміння розвитку як такого відносно найбільших галактик. Випромінювання ультрафіолету, що виходить від акреційного диска чорної діри, здатне тимчасово перешкоджати утворенню зірок, піддаючи іонізації міжзоряне середовище. На думку вчених, регулярні потужні викиди газу здатні спричинити гальмування процесу утворення зірок.

Джерело