Куріння може побороти генетичне захворювання

Вчені описали випадок захворювання, для якого куріння виявилося ефективним засобом. У батька і доньки була одна і та ж мутація одного з генів, що відповідають за синтез гемоглобіну. Через цю мутацію гемоглобін дуже швидко розпадався і погано виконував своє завдання; однак від анемії страждала тільки дівчина, а її батько прекрасно себе почував. Виявилося, батька рятувало куріння, завдяки якому гемоглобін в його крові стабілізувався — повідомляє INVADERS.com.ua з посиланням на popmech.ru.

Мутації генів, що відповідають за гемоглобін — білок, який зв’язує кисень і розносить його по організму, — призводять до цілого ряду розладів і хвороб, в тому числі до анемії. В результаті мутації одного з генів, як і у випадку з батьком і донькою з турецького міста Стамбул, на місці амінокислоти гістидину в структурі гемоглобіну з’явилася амінокислота лейцин.Але лейцин не міг скріплювати гемоглобін так, як це робить гістидин. Тому молекули гемоглобіну швидко руйнувалися в крові, не доносячи кисень до потрібних тканин і органів. Однак виражену нестачу кисню в тканинах лікарі помітили тільки у дівчини, а у її батька з тієї ж мутацією гемоглобін справлявся з транспортуванням кисню, і чоловік не страждав від анемії.

Виявилося, що мутантний гемоглобін набагато краще пов’язує чадний газ. Навіть нормальний гемоглобін пов’язує чадний газ (CO) активніше, ніж кисень, а мутантний виявився ще більшим «любителем» цієї отруйної субстанції. Це і вберегло чоловіка від недуги, пов’язаної з нестабільністю гемоглобіну: молекули чадного газу, кожен день надходили з його легенів в кров при палінні і виконували функцію молекулярної стяжки, стабілізуючи білок. В результаті гемоглобін курця переносив в декілька разів менше кисню, ніж гемоглобін звичайної людини, але в крайному випадку навіть за цих умов він все одно залишався цілим.