Рак мозку можна вилікувати вірусом сказу

Південнокорейські вчені з Університету Сонгюнгван створили наночастинки, які здатні проникнути в центральну нервову систему подібно до вірусів сказу і вилікувати пухлини мозку.  Результати роботи опубліковані в журналі Advanced Materials.

Вірус сказу викликає менінгоенцефаліт, обходячи гематоенцефалічний бар’єр, який розділяє кровоносну і центральну нервову систему. Останній захищає нейрони головного мозку від мікроорганізмів і токсинів, і грає роль своєрідного фільтра. Вірус сказу може оминути цей захист, оскільки проходить по аксонах нейронів з пошкоджених тканин, куди потрапив в результаті укусу або зі слиною зараженої тварини.

Бар’єр заважає проникненню не тільки токсинів, а ще й лікарських препаратів, призначених для лікування пухлин мозку. Тому вчені створили наночастинки вкриті білком вірусу сказу, які здатні обманути систему. Цей білок знаходиться на поверхні вірусу, дозволяючи йому проникати в нервові клітини, зв’язуючись з їх рецепторами. Частинки були виготовлені з золота і мали ту ж форму, що і вірус. Вони не несли в собі лікарських препаратів, проте легко поглинали світло лазера, нагрівалися і вбивали тканини, які їх оточували.

Наночастинки були введені в хвостову вену чотирьох мишей, у яких в організмі були присутні пухлини головного мозку. Вони накопичувалися в уражених хворобою тканинах, після чого їх опромінювали інфрачервоним світлом, яке проходило через шкіру і кістки без шкоди для тварин. Підвищення температури частинок сприяло зменшенню розмірів пухлин.

Проте ряд вчених сумнівається в отриманих результатах. Справа в тому, що вірус сказу переміщається по аксонах дуже повільно — приблизно три міліметри на годину. В експерименті наночастинки проникли в мозок мишей вже через кілька годин. Крім того, їх нагрівання може пошкодити здорові тканини. Однак південнокорейські дослідники вважають, що в подальшому вдасться вирішити цю проблему.

Джерело lenta.ru