Магнето: що це таке і хто його винайшов?

0
129

Хлопчик, що народився в 1861 році в маленькому німецькому містечку Альбек, в школі вважався середнім учнем і проявляв підвищений інтерес хіба що до біології. Але батько наполіг, щоб він став механіком, і у виграші опинилися автомобілісти всього світу. Хлопчика звали Роберт Бош.

Після закінчення технічної школи в Ульмі в 1879 році Роберт кілька місяців пропрацював мідником в компанії свого старшого брата в Кельні, потім набирався досвіду в електротехніці в майстерні Вільгельма Файна (винахідника електродрилі) в Штутгарті і вивчав в ювелірній компанії Фрідріха Рёдігера конструкцію першого ланцюгов’язальних машин. Рік він прослужив в армії, потім виїхав до США, де працював в компанії Едісона, після чого переїхав до Великобританії і влаштувався в компанію братів Сіменс.

У 1886 році Роберт повернувся на батьківщину і відкрив в Штутгарті «Майстерню точної механіки і електротехніки». Одним з замовлень, які він отримав, був ремонт системи запалювання великого стаціонарного двигуна внутрішнього згоряння на фабриці компанії Deuz. За основу Бош взяв систему, розроблену Зігфрідом Маркусом, — якір з котушками, що обертається в поле постійних магнітів, генерував електричну напругу, достатню для створення іскор, які підпалювали паливну суміш в циліндрах. Конструкція виявилася успішною. А потім компанія Боша зробила справжню революцію. У той час запалювання автомобільних ДВС було справжньою проблемою, яку кожен виробник вирішував по-своєму. У варіанті Ленуара використовувалося іскрове запалювання з високовольтними котушками Румкорфа і живленням від гальванічних елементів, яких вистачало на пару десятків кілометрів. Альтернативою була система Готтлиба Даймлера: гартівні трубки, які перед запуском двигуна треба було розігріти за допомогою пальника (це було довго і небезпечно).

Експерименти Роберта Боша з удосконалення системи запалювання закінчилися революцією в автомобілебудуванні .

Перші експерименти Боша на трициклі Beeston-Voiturette виявилися невдалими: автомобільні ДВС були набагато більш високооборотними (1000 об / хв), ніж стаціонарні. Але в 1897 році механік компанії Боша Арнольд Церінгер зробив якір нерухомим, розмістивши його всередині обертового металевого циліндра. Ця система (магнето) виявилася настільки вдалою, що вже в наступному році її став встановлювати на свої машини Готтліб Даймлер (більш того, це була єдина в той час надійна система). А в 1902 році інший співробітник компанії, Готтліб Хонольд, удосконалив запалювання, створивши високовольтне магнето і термостійкі керамічні свічки запалювання. З тих пір скромна «Майстерня» перетворилася в гігантську корпорацію Robert Bosch, найбільшого виробника найрізноманітніших автомобільних систем. Її відома реклама говорить: «Не буває автомобілів без Bosch».

ДЖЕРЕЛОpopmech.ru
Поділись

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here





Магазин: