Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

Вченими з Університету Редінга було опубліковано сенсаційне дослідження, завдяки якому розкрилися механізми впливу на людей сонячної енергії. З’ясувалося, що сплески сонячної активності, які виникають всередині зірки, можуть теоретично вбити людство.

Фахівці вважають, що сонячні виверження можуть негативно позначитися на здоров’ї людей. Короткочасне підвищення активності зірки негативно впливає на метеозалежних людей, а також підвищує ризик виникнення онкологічних недуг.

У журналі «Nature Reports» було опубліковано наукове дослідження, в якому зазначено, що енергетичні сонячні виверження через вибухи плазми можуть досягти поверхні Землі буквально за 2-3 дні. При цьому, фахівці попереджають, що ефективного захисту від такого впливу сонця поки немає. У зоні небезпеки в першу чергу виявляться члени екіпажу МКС, а також пасажири і пілоти літаків.

Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

Останні зафіксовані дані телескопів показали, що було п’ять вивержень протягом останніх кількох днів. Вчені пильно спостерігають за даними спалахами на Сонці, так як вони надзвичайно сильні і можуть становити загрозу для космічних і орбітальних станцій. Космічні об’єкти, незважаючи на щит Землі, також опиняться в небезпеці, так як сонячна активність дуже сильна. Цей процес призводить до виникнення магнітних бур, які мають непередбачувані для людства наслідки.

У космос під час сонячного виверження запускаються хмари плазми, а деякі з них здатні досягти планети. Єдиним позитивним наслідком спалаху є незвичайне небесне сяйво, яке можуть спостерігати люди, які проживають недалеко від обох полюсів Землі.

Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

За своєю суттю сонячний спалах являє собою вибуховий процес, під час якого виділяється світлова, кінетична і теплова енергії в атмосфері Сонця. Спалахи здатні охопити всі шари сонячної атмосфери, а саме хромосферу, корону світила і фотосфери. При цьому, корональні викиди і сонячні спалахи представляють собою різні явища активності Сонця. Зазвичай імпульсна фаза спалахів триває не більше декількох хвилин, а вивільнена енергія досягає мільярдів мегатонн.

Вперше реєструвати рентгенівське випромінювання Сонця почали після запуску космічного апарату під назвою «Супутник-2». До 1957 року ці відомості не фіксувалися.

Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

Сонячні спалахи зазвичай виникають в тих місцях, де взаємодіють сонячні плями протилежної магнітної полярності, а саме поруч з нейтральною лінією магнітного поля, яка розділяє південну і північну полярності. Потужність і частота спалахів на Сонці залежить від фази 11-річного циклу зірки.

Вимірювання в різних діапазонах довжин хвиль відображають різні процеси у спалахах. Тому кореляція між двома індексами спалахової активності існує тільки в статистичному сенсі, так для окремих подій один індекс може бути високим, а другий низьким і навпаки.
Вчені роблять прогноз сонячних спалахів, грунтуючись на аналізі магнітних полів Сонця. Але фахівцям прогнозувати це явище важко навіть на тиждень, так як магнітна структура зірки дуже нестійка. Тому передбачити спалах навіть за тиждень не представляється можливим. Співробітники NASA можуть дати прогноз на 1-3 дні. При цьому, в спокійні дні спалах на світилі можуть вказати з ймовірністю 1-5%, а в більш активний час вона зростає приблизно на 35%.

Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

Нещодавно фахівцям з NASA вдалося виявити причину, завдяки якій формуються «вогняні волосся» на Сонці. Поверхня світила перебуває в постійному русі і «кипить», а за рахунок спалахів вивільняється величезна кількість розпеченої матерії, утворюючи корональні викиди.

Вчені з NASA пояснили, що магнітні лінії пов’язані між собою зарядженими частинками. Якби всередині світила були тільки вони, то магнітні поля просто б «застрягли» і не вийшли за межі найбільшої зірки. Саме через додавання нейтральних частинок магнітне поле починає рухатися.

Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

Спікули, що знаходяться у поверхні Сонця, виникають через розігрівання матерії до гранично високої температури. Нейтральні атоми на сонці впливають на викиди, так як зачіпають магнітне поле і сприяють тому, що воно виходить за космічний простір.

Спікули, з’ясували в NASA, утворюється за рахунок розігріву матерії до дуже високих температур, і, завдяки магнітних полів, вириваються з поверхні. А «поведінку» викидів обумовлено нейтральними атомами на Сонці, які «чіпляються» за магнітне поле і дозволяють йому виходити в космічний простору.

Вчені класифікували спалахи на Сонці, виділивши їх п’ять видів: А- спалахи, які відрізняються мінімальним ступенем рентгенівського випромінювання, далі В, С, М, Х — кожна з них інтенсивніше попереднього спалаху приблизно в десять разів. Найнебезпечнішими визнають Х-спалахи через їх потужності.

Теорія або факт: Чи можуть вбити людство сонячні виверження?

Спалахи на Сонці впливають на життєдіяльність людей, причому, можна виділити тих, хто найбільше страждає від вибуху енергії сонячної системи. Магнітні бурі негативно позначаються на людях, у яких ослаблена імунна система; на тих, хто страждає від різних хронічних захворювань, так як вони загострюються в період спалахів; на людях, які знають, що таке мігрень і скачки тиску; на психічно неврівноважених особистостей. Крім цього, під час сонячних вибухів загострюються і турбують людей старі рани, шрами або хворі суглоби ..

Фахівці неодноразово доводили, що в дні магнітної активності на сонці частішають аварії і автокатастрофи через людський фактор. Пояснюється цей факт зниженням мозкової активності людей, а також зниженою концентрацією уваги. Вчені радять проходити періодично медобстеження, щоб виявити хронічні недуги, які можуть загострюватися під час спалахів на Сонці.