Як виглядав благородний єгиптянин 3500 років тому

Дослідники реконструювали обличчя мумії 3500-річного єгиптянина благородного походження на ім’я Nebiri.

Вчені з Туринського університету в Італії використовували ряд методів по реконструкції особи. Щоб «відновити» особу єгиптянина, вони поєднали методи комп’ютерного моделювання та антропологічні дослідження. Потім за допомогою спеціальної програми дослідники сформували його зображення.

Виявилося, що у Nebiri був великий ніс, широка щелепа, пухкі губи і прямі брови. Провідний дослідник Раффаелла Біануччі розповіла, що на момент смерті древньому єгиптянинові було 45-60 років.

Палеонтологи припускають, що Nebiri належав до давньоєгипетської еліти, члени якої доглядали за царськими кіньми за часів правління Тутмоса III — фараона з 18-ї династії Стародавнього Єгипту. Останки Nebiri були виявлені в долині Цариць в 1904-му році. Однак могила була розграбована, і дослідники отримали тільки голову і ще кілька уцілілих органів.

На думку судового патологоанатома з Паризького університету Філіпа Шарльє, реконструкція, яку представили італійські дослідники, демонструє серйозну роботу з використанням новітніх методів відновлення особи і м’яких тканин.

Зображення також показують, що Nebiri був похований унікальним способом з використанням шматків тканини, оброблених складною сумішшю тваринних жирів, ароматичних рослин і двома типами смоли. «Таке ретельне «пакування» допомогло створити бар’єр для захисту організму від комах», — зазначила Раффаелла Біануччі.

Незважаючи на те, що останків древнього єгиптянина було знайдено вкрай мало, вони чудово збереглися — завдяки високій якості бальзамування. Це також вказує на той факт, що Nebiri займав високе положення в суспільстві.

Також команда дослідників виявила, що єгиптянин страждав важкою хворобою ясен і мав атеросклероз правої сонної артерії. Вони припускають, що Nebiri помер від гострої серцевої недостатності.