Вчені: Магма під вулканами виявилася майже твердою

Геологи з США, Сінгапуру і Нової Зеландії з’ясували, що магма знаходиться під вулканами в більшості випадків в твердому стані, плавлячись тільки за деякий час до виверження. Це доводить вміст літію, який був виявлений в вулканічних виверженнях в регіоні Таупо, що в Новій Зеландії.

Як виявилося, циркони кілька століть проводять при температурних показниках в 650-750 градусів, а підняття вище температури плавлення починається тільки за кілька десятиліть до виверження лави. Дане відкриття допоможе передбачати дати вивержень світових вулканів.

Автори роботи спостерігали за розвитком магми перед виверженням за допомогою мінералу ціркона. Геологи провели досліди над сімома зразками даного мінералу, який був викинутий в Новій Зеландії ще 700 років тому. За радіоізотопним датуванням дослідники визначили вік мінералів — майже 50 тисяч років.

Швидкість дифузії речовини безпосередньо залежить від температури навколишнього середовища. Вчені довели, що циркон в магмі поступово накопичує в собі іони літію. Чим більше накопичення, тим більша температура в навколишньому середовищі, що відповідає термінам плавлення.