Басейн Амазонки може скоро зникнути

Вчені з Бразилії, Німеччини, Сінгапуру, Великобританії та США спрогнозували наступ катастрофи в Амазонській низовині, пише INVADERS. Відповідне дослідження опубліковане в журналі Nature.

Фахівці розрахували індекс DEVI (Dam Environmental Vulnerability Index) для різних територій, що відносяться до Амазонської низовини. Даний параметр варіюється від 0 до 100, його максимальне значення відповідає повному знищенню екосистеми.

Найвищі значення DEVI (більше 80) припадають на території, що відносяться до Мадейрі — найбільшої притоки Амазонки, де вже діють «Санту-Антоніу» і «Жирау» — дві великі ГЕС. Значно постраждають також басейни Мараньон і Укаялі (величина DEVI у них становить 71 і 61 відповідно).

Головними факторами деградації екосистеми вважається вирубка лісів, зміна русла річок, масове зниження біорізноманіття та ерозія ґрунтів.

У басейні річки Амазонка планується розташувати 428 гідроелектростанцій, на даний момент побудовано або будується близько 140 подібних споруд. Басейн є джерелом 20 відсотків прісної води на планеті і середовищем існування безлічі ендемічних видів рослин і тварин.