Представлено нове підтвердження загальної теорії відносності

Американські і канадські астрономи представили нове підтвердження загальної теорії відносності. Відповідне дослідження буде опубліковано в журналі Science, пише INVADERS.

Методом гравітаційного мікролінзування вченим вдалося визначити масу шостого по віддаленості від Землі білого карлика (Stein 2051 B), який виявився в 1,5 рази легше Сонця.

Фахівці спостерігали кільце Ейнштейна (ефект передбачений фізиком в 1936 році) — спотворення світла далекої зірки, між якою і спостерігачем (на Землі) знаходився Stein 2051 B. Утворення було асиметричним — ефект, за словами вчених, вперше спостерігався для зірок, відмінних від Сонця .

Всього з жовтня 2013 року до того ж місяця 2015 го було проведено вісім спостережень. Дослідження проводилися на телескопах Hubble.

Робота вчених, крім підтвердження загальної теорії відносності, дозволила довідатися масу і склад Stein 2 051 B, перевірити співвідношення між масою і радіусом таких світил, запропоноване в 1939 році астрофізиком Субраманьяном Чандрасекара, а також продемонструвала перспективний спосіб визначення мас далеких зірок.