Загадкові «радіосигнали прибульців» можуть породжувати космічні струни

Загадкові надшвидкі радіоспалахи, природа яких залишається загадкою для астрономів, можуть виникати в результаті «розрядки» гігантських надпровідних «космічних струн», ліній невидимих для нас вимірювань Всесвіту, йдеться в статті, опублікованій в електронній бібліотеці arXiv.org, пише INVADERS.

Вперше про існування таємничих спалахів радіовипромінювання (fast radio-burst, FRB) астрономи заговорили в 2007 році, коли вони були випадково відкриті під час спостережень за радіопульсарами за допомогою телескопа Паркс (Австралія). У наступні роки вченим вдалося знайти сліди ще дев’яти подібних сплесків, порівняння яких показало, що вони можуть носити штучне походження і навіть потенційно бути сигналами позаземних цивілізацій через незрозумілу періодичності в їх структурі.

Навесні минулого року вчені з’ясували, що джерелом однієї з таких FRB-спалахів була еліптична галактика, розташована в 6 мільярдах світлових років від Чумацького Шляху, що змусило їх зробити висновок, що подібні сплески народжуються в ході злиття нейтронних зірок або інших компактних об’єктів, які перетворюються в чорну діру. Надалі астрофізики виявили, що FRB-спалахи повторюються, що поставило ці теорії під сумнів.

І-Фу Цай (Yi-Fu Cai) з Університету науки і технологій Китаю в Хефей і його колеги припускають, що джерелом цих загадкових сплесків можуть бути не галактики, чорні діри або навіть інопланетяни, а більш екзотичні об’єкти — надпровідні космічні струни.

Подібні об’єкти, як постулює теорія суперструн і пов’язана з нею космологія, могли народжуватися в ранньому Всесвіті в той момент, коли він продовжував швидко розширюватися і при цьому вже почав остигати. Вони являють собою гігантські одномірні нитки з «помилкового вакууму», всередині яких панують закони фізики, що працювали в перші миті існування Всесвіту після Великого Вибуху.

Розрахунки, проведені радянсько-американським фізиком Олександром Віленкіним ще в кінці 1980 років, показали, що подібні структури будуть незвичайним чином впливати на навколишній їх космос, розділяючи області Всесвіту з різною топологією простору, викривляючи світло і володіючи надпровідниковими властивостями. Завдяки подібним властивостями, такі струни будуть поступово накопичувати електричний заряд і періодично позбавлятися від нього, випускаючи потужний потік частинок високої енергії.

Цай і його колеги припустили, що ці катастрофічні «розряди» подібних струн можуть бути джерелом тих радіоспалахів, які фіксувалися обсерваторією Паркс і деякими іншими найбільшими радіотелескопами світу. Вони перевірили цю ідею, прорахувавши кілька варіантів того, як подібні струни могли накопичувати заряд і розряджатися, використовуючи дані про структуру раннього Всесвіту, отримані за допомогою зонда WMAP.

Як показали ці розрахунки, існування певної кількості подібних струн на відстані в приблизно 9 мільйонів світлових років від Землі добре пояснює і те, як виглядають FRB-сплески, і ту частоту, з якою вони відбуваються. Крім того, подібна гіпотеза про походження цих радіоспалахів добре пояснює те, чому вони повторюються, що неможливо пояснити, якщо вважати їх джерелами чорні діри або наднові.

Перевірити цю ідею, як розповідають Цай і його колеги, можна буде в міру накопичення статистики по подібним «сигналам інопланетян» — якщо їх число буде відхилятися від того, що передбачає їх гіпотеза, то тоді джерелом спалахів можуть бути якісь інші процеси, а НЕ періодичні «розрядки» надпровідних слідів народження Всесвіту.