«Хаббл» сфотографував «повільний танець» двох зірок

Орбітальна обсерваторія «Хаббл» отримала знімки пари двох незвичайних коричневих карликів в сузір’ї Вітрила, які «вальсують» навколо одна одної і повільно рухаються по нічному небу південної півкулі Землі, повідомляє INVADERS.

Пара коричневих карликів Luhman 16AB, третя по близькості зоряна система до землі після Альфи Центавра і зірки Барнарда, була відкрита зовсім недавно, в 2013 році, відомим американським астрономом Кевіном Луманом. Відкриття цієї подвійної зірки вперше дозволило астрономам детально вивчити  найтьмяніші об’єкти зоряної маси, які при цьому не є світилами, і скласти першу «карту хмар» для коричневого карлика.

«Хаббл» і багато інших наземних і орбітальних обсерваторій світу практично безперервно стежать за Luhman 16AB, так як астрономи давно підозрюють, що крім двох коричневих карликів в цій системі так само є велика, але при цьому невидима для нас планета.

Ця планета, як показали перші спостереження за цією парою зірок, не закриває собою світло цих карликів, що робило її пошуки дуже складним завданням. З цієї причини учені сподівалися, що протягом тривалого часу стеження за рухом Luhman 16AB по небосхилу допоможуть побачити невеликі зрушення в швидкості руху світил, породжувані їх гравітаційною взаємодією з планетою.

Як розповідають учасники наукової команди «Хаббла», ці надії виявилися марними — спостереження останніх трьох років показують, що «третього зайвого» в системі Luhman 16AB просто не існує. Проте, дана система все одно залишається цікавою для астрономів з тієї причини, що її вивчення допоможе планетологам зрозуміти, де проходить межа між великими газовими гігантами і невеликими коричневими карликами.