Співаючі чаші здатні змінити електричну активність мозку

Відомо, що музика позитивно впливає на когнітивні здібності людини. Дослідження, проведене в 2007 році, показало: після прослуховування класичних творів літні люди набагато краще справлялися із завданнями, пов’язаними з робочою пам’яттю, пише INVADERS.

«Це не єдиний аргумент на користь захоплення музикою. Згідно з іншим дослідженням , гра на музичних інструментах в юності допомагає зберегти слух багато років по тому.»

Щоб випробувати позитивний ефект, не обов’язково присвячувати музиці багато років поспіль. Автори нового дослідження, опублікованого в Journal of Neuroscience, встановили: навіть короткий сеанс гри на музичному інструменті викликає зміни електричної активності мозку. За словами вчених, для цього необхідно витягувати звук самому, прослуховування музики недостатньо.

В експерименті брали участь 32 людини, їх середній вік становив 23 роки. 19 з них увійшли в основну групу експерименту. Вони прослухали запис звуків «співаючої чаші», що складається з декількох уривків. Потім учасників попросили «зіграти» на співаючій чаші за допомогою дерев’яного молоточка. Цей процес простий і не вимагає довгого навчання. Учасники контрольної групи також прослухали запис, але на другому етапі експерименту відтворювали записаний звук, натискаючи на клавішу. На третьому етапі всі учасники знову прослухали запис.

Після закінчення кожного з етапів активність мозку аналізували за допомогою магнітоенцефалографії. Цей метод дозволяє реєструвати слабкі магнітні поля, що виникають внаслідок електричної активності. Найчастіше він використовується для діагностики епілепсії. При цьому захворюванні в певних регіонах мозку виникають сильні «спалаху» електричних імпульсів, які може зареєструвати магнітометр.
При самостійному добуванні звуку вчені відзначили помітну зміну викликаних потенціалів. Після сеансу «гри» на співаючій чаші слабшав потенціал N1, а по завершенні останнього етапу посилювався потенціал P2. У контрольної групи, учасники якої витягували звук натисканням на кнопку, таких змін не відбулося.
На наступному етапі роботи вчені планують досліджувати зміни електричної активності мозку літніх людей під час гри на музичних інструментах. Ці дослідження стануть частиною великого проекту з вивчення впливу занять музикою на відновлення хворих після інсульту.
Стаття опублікована в журналі Journal of Neuroscience.
Раніше вчені встановили, що швидкість реакції у музикантів значно вища, ніж у тих, хто не грає на музичних інструментах.