Астрономи стверджують, що навколо Сатурна самостійно утворюються місяці

Японські і французькі вчені припустили, що великі супутники Сатурна могли народжуватися і вмирати до 20-30 разів за історію існування другої за величиною планети Сонячної системи. Відповідне дослідження опубліковане в бібліотеці електронних препринтів arXiv.org, пише INVADERS.

Астрономи в рамках гравітаційної задачі N тіл змоделювали еволюцію попередників Реї і Діони, двох великих супутників Сатурна.

Виявилося, що якщо на орбіті навколо Сатурна є великі осколки (більше ста метрів в діаметрі), то за кілька десятиліть вони сформували б один великий місяць. У разі, якщо навколо газового гіганта обертаються більш дрібні уламки, з плином часу вони утворили б два-три великих супутника. Автори відзначають, що за весь час існування Сатурна на його орбіті могли утворитися і зникнути до 30 поколінь місяців і кілець.

Висновки вчених суперечать іншим дослідженням, згідно з яким Тефія і Діона залишалися незмінними протягом останніх чотирьох мільярдів років. З іншого боку, є дослідження, згідно з яким Тефія, Діона і Рея виникли не раніше ста мільйонів років тому.