Космічні бактерії на метеориті виживають при входженні в атмосферу

Бактерії , що живуть на метеоритах , можуть вижити при зіткненні з атмосферою і впоратися навіть з самими екстремальними перевантаженнями, пише INVADERS.

Мікроби здатні виживати в самих екстремальних умовах, наприклад, при жахливому тиску на дні океану або глибоко під Землею. Це дозволяє припустити, що такі форми життя можуть вціліти в подібних екстремальних умовах і на інших планетах.

Але деякі вчені вивчали, що відбувається з мікроорганізмами при динамічному стискуванні в стрибку ущільнення, при ударному стисненні.

Щоб це з’ясувати, доктор Рейчел Хезел з Університетського коледжу Лондона піддала мікроб Shewanella oneidensis, який харчується металом, впливу вкрай високого тиску, причому рівень тиску виставлявся на різні рівні і піднімався різко, без будь-якої підготовки.

Виявилося, щоб вижити при таких умовах, мікроб починав змінювати жорсткість стінок в своїх клітинах.

Бактерії не деформувалися, а навпаки ставали дуже міцними, захищаючи внутрішній матеріал клітини і утримуючи власну цілісність.

В бактеріях можуть відбуватися невеликі генетичні мутації, що дозволяють їм вижити, говорить Хезел, або ж вони використовують певні хімічні речовини або жири, що захищають тендітні нутрощі клітин. По суті, клітини мікробів немов скляніють, причому це відбувається виключно в умовах різкого і несподіваного підвищення тиску. Коли вчені піддали ті ж мікроорганізми дії тривалого тиску, залишивши їх в таких умовах на годину, бактерій, що вижили, виявилося мало.

Такий досвід вказує на те, що бактерії можуть вижити на метеориті або кометі. Хезел також з’ясувала, що бактерії не тільки вижили після короткочасних ударів тиску, а й продовжили розмножуватися. Тобто вони можуть вижити навіть після падіння метеорита на планету, що підтримує теорію панспермії, згідно з якою саме комети або астероїди могли принести життя на стерильні планети. Також цей факт необхідно буде враховувати космічним агентствам і приватним компаніям, які в майбутньому планують досліджувати Сонячну систему, а можливо, і глибокий космос.