Знайдено унікальну чорну діру

Астрофізики з США, Чилі, Франції та Японії відкрили унікальну масивну чорну діру. Відповідне дослідження прийнято до публікації в The Astrophysical Journal, є на сайті arXiv.org, коротко про нього повідомляє НАСА.

Об’єкт CXO J101527.2 + 625911 в 160 мільйонів разів важчий за Сонце і знаходиться на відстані 3,9 мільярда світлових років від Землі, пише INVADERS. Об’єкт відрізняє від більшості надмасивних чорних дір те, що він розташований не в центрі еліптичної галактики, а поступово віддаляється від нього.

Астрофізики вважають, що CXO J101527.2 + 625911 виник в результаті злиття двох менших чорних дір і набув імпульсу, спрямованого від центру галактики. Швидкість руху об’єкта відрізняється від швидкості переміщення галактики.

На представленому НАСА рентгенівському зображенні в центрі галактики помітне яскраве світіння (там триває інтенсивне зореутворення), недалеко від нього — ще більш яскравий CXO J101527.2 + 625911. Вчені вважають, що менш яскраве світіння може бути пов’язано з другою масивною чорною дірою.

CXO J101527.2 + 625911 досліджувався за допомогою космічного рентгенівського телескопа Chandra і, в оптичному діапазоні, наземними обсерваторіями.

Чорною дірою називається об’єкт, який не може покинути (в класичній фізиці) тіло, що потрапило в нього. Надмасивна чорна діра, на відміну від інших, як мінімум в сто тисяч разів важча за Сонце. Як правило, в більшості активних центрів великих галактик розташовані такі об’єкти. Вони, на думку вчених, роблять визначальний вплив на еволюцію великих зоряних систем. Зокрема, в центрах Чумацького Шляху і Туманності Андромеди розташовані масивні чорні діри, які, за оцінками дослідників, приблизно через чотири мільярди років зіллються в одну.